بیانیه مرکز وکلا،کارشناسان رسمی و مشاوران قوه قضائیه

دوران توهین‌های مکرر به وکلا و کارشناسان رسمی قوه قضاییه به پایان رسیده است

مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه در بیانیه‌ای نوشت: دوران توهین های مکرر به وکلا و کارشناسان رسمی این مرکز به پایان رسیده است.
به گزارش خبرنگار قضایی فارس، متن بیانیه مرکز وکلا، کارشناسان و مشاوران خانواده قوه قضاییه به شرح زیر است:
طی چند روز اخیر هجمه هایی پیرامون شباهت لوگو و آرم سینه کانون وکلای دادگستری و مرکز وکلا، کارشناشان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه صورت گرفته است. به طوری که عیسی امینی، رئیس کانون وکلای مرکز انتقادات شدیدی پیرامون این موضوع مطرح و این اقدام را بهت آور خوانده بود. در همین راستا روابط عمومی مرکز وکلا، کارشناشان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه بیانیه ای صادر کرده است که متن آن به شرح زیر است:
بسمه تعالی
در طول تاریخ، مطالعات بسیاری بیانگر وجود رابطهای قوی بین خدمات حقوقی و کیفیت زندگی مردم و حیات نهادها، بنگاهها و دولتها بوده و هستند. شاید کمتر کسی در دنیا باشد که به اهمیت این دسته از خدمات که عمدهترین عرضه کنندگان آن وکلا و کارشناسان رسمی هستند واقف نباشد.
بنابراین، حاکمیت در کشورهای مختلف حساب ویژهای برای این حوزه باز کرده و در بسیاری موارد دیده می شود که مدیریت و سیاستگذاری این حوزه را در دست خود می گیرد. نظام جمهوری اسلامی ایران که از ابتدای انقلاب شکوهمند اسلامی داعیه دار پیشرفت و توسعه در دنیا محسوب می شد شاهد مشکلات عدیده ای در حوزه دسترسی مردم به خدمات حقوقی بود.
از این جهت، در سال 1379 و در اقدامی تحولآمیز نهادی تحت نظر قوه قضاییه تاسیس کرد که به مشکلات مذکور فائق آید. آن چیز که مایه تاسف است این است که در طول تاریخ از بدو تاسیس این مرکز، نهادهای موازی به جای اتخاذ سیاستی مبتنی بر همافزایی و کمک به مردم، تنها سنگاندازی و مانعتراشی کرده و موجبات عدم پیشرفت و توسعه این مرکز را فراهم آوردند. چه وقت هایی که باید تفکر می شد و به فکر جامعه وکالت بود، اما صرف طرح ریزی برای توهین و تشویش فضای فکری این جامعه شد.
چه فرصت هایی برای همکاری بیشتر فراهم بود اما صرف دخالت در اراده قانونگذار کشور همچون حذف نام مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه از بند چ ماده 88 برنامه ششم توسعه کشور شد که الحمدلله این گونه سنگاندازیها ره به جایی نبرد و نخواهد برد. آن چیز که قابل توجه است این است که همزمان با انتصاب آیت الله رئیسی توسط مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به منصب ریاست قوه قضاییه و آغاز تحول قضایی، دوران تحول مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده نیز آغاز شد. در این بین، برخی افراد که صرفاً شکل و شمایل صنفی دارند، نیز تمام تلاش خود را جهت تخریب همهجانبه مرکز به کار گرفتند.
اما مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه که تنها نهاد ملی ثبت شده در حوزه وکالت و کارشناسی و اخیراً مشاوران خانواده است، به هیچ کدام از این تلاش های بیهوده توجه نکرد و راه خود را آغاز کرد. بهتر است چشمان خود را باز کنیم در شرایطی که دسترسی مردم به خدمات حقوقی (به هر دلیلی) کم است، نهاد وکالت کشور در سطح بین الملل تقریباً گمنام است و همچنین در شرایطی که تاکید چند باره پیرامون اهمیت و پیگیری حقوق عامه توسط مقام معظم رهبری ( مدظله العالی) صورت گرفته است، مشاهده می کنیم که برخی از اعضای این خانواده بیشتر وقت خود را صرف مسائل بسیار خردی نظیر نشان مرکز، آرم سینه و... می کنند که هیچ ربطی هم به آن ها نداشته و با حفظ استقلال این نهاد ملی در تغایر آشکار است.
اما مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده با همت بلند خود بار روی زمین مانده نهاد وکالت، کارشناسی رسمی و مشاوره خانواده را بر دوش خواهد کشید و خود را اسیر مسائل ناچیز و وقتگیر نخواهد کرد.
پیشرفت و توسعه همهجانبه مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده بر همگان آشکار است. اما برخی افراد تاب و تحمل این پیشرفت را ندارند. برای مثال همزمان با برگزاری همایش آموزشی بررسی جرایم اقتصادی با حضور دکتر مسعودی مقام و استقبال وکلا، کارآموزان و کارشناسان کشور موجی از حملات نامنصفانه و بیهوده را مبنی بر شباهت نشان و آرم سینه مرکز و کانون را متوجه این نهاد ملی کردند. پیرامون همین موضوع و برای نخبگان هنری که خود را به کور رنگی زده اند، موارد زیر قابل اشاره است:
 1) لوگو و آرم سینه مرکز هر دو دایره شکل هستند. این در حالی است که لوگو و آرم سینه کانون بیضی شکل هستند.

2) طبق استعلامات صورت گرفته، رنگ لوگوی کانون بنفش است. این در حالی است که علیرغم مطالعات تطبیقی برای انتخاب رنگ و برای ممانعت از همرنگی سبز آبی انتخاب شد.
 3) کانون از نماد حقوقی خورشید استفاده کرده است. اما در لوگوی مرکز علیرغم اینکه این نشان نماد کارشناسی نیز است از آن استفاده نشد.
 4) مرکز از نماد حقوقی قلم استفاده کرده است که در لوگوی کانون وجود ندارد.
 5) نوع کتابهای موجود در لوگوی کانون و مرکز کاملاً متفاوت است.
 6) نماد کناری لوگوها که گندم و زیتون هستند به طور کلی با یکدیگر متفاوت هستند
7) در لوگوی مرکز، نماد مشاوره خانواده وجود دارد.
برای مطالعه بیشتر فلسفه طراحی لوگوی مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه می توانید به فایل زیر مراجعه کنید.
در انتها دو نکته مهم قابل توجه است. اولاً اینکه شاید بد نباشد به خاطر تشویش اذهان عمومی و ارائه اطلاعات نادرست علاوه بر برگزاری کلاس های ابتدایی هنر، طرح شکایت نیز علیه این افراد نمود. ثانیاً بهتر است افرادی که وقت خود را صرف دخالت در امور دیگران می کنند کارهای مربوط به نهاد وکالت که شصت و شش سال است روی زمین مانده را انجام دهند. مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه از ابتدای دوران جدید خود رویکردی اتخاذ کرده است که وقت خود را صرف نزاع در خانواده وکالت و کارشناسی نکند. اما به افرادی که قصد تشویش فضای این خانواده را دارند هشدار می دهد دوران توهین های بی جا و مکرر به وکلا و کارشناسان این نهاد به پایان رسیده است.


۱۳۹۸/۰۶/۱۳، ۱۴:۴۲:۰۷       3746

Facebook    Google    LinkedIn    Twitter
کارشناسان
پروژه های کارشناسی
رشته ها

آخرین ارسال های انجمن گفتگو

عنوان تالارعنوان تاپیکپاسخ ها

تقویم و تاریخ

جمعه ، ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
Friday , 29 March 2024
الجمعة ، ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
فروردین 1403
جپچسدیش
321
10987654
17161514131211
24232221201918
31302928272625

آمار بازدیدها

بازدید امروز277
بازدید دیروز986
بازدید هفته6,065
بازدید ماه9,186
بازدید کل2,311,499
افراد آنلاین6